۲۰۱۹ سال قابل توجهی برای شیائومی بود. این شرکت طی عمر نسبتا کوتاه خود، در زمینهی گوشیهای مقرونبهصرفه تا حد زیادی بدون رقیب بوده است. اما در این سال، با وجود پدیدار شدن رقبای قدرتمند، شیائومی توانست با بهرهگیری از نوآوری و ارائهی ویژگیهای جذاب باز هم کاربران زیادی را راضی نگه دارد. آیا شیائومی در سال ۲۰۲۰ هم میتواند روند موفقیت خود را ادامه دهد؟
در کنار تمرکز بیشتر بر گوشیهای پرچمدار، شیائومی در زمینهی سرویسهای مالی هم فعالیتهای تازهای را آغاز کرده و در محدودههای قیمت مختلف تلاش کرده که بیش از پیش گوشیهای ارزانتری را عرضه کند. در سال گذشته شیائومی بیش از ۲۰ گوشی جدید عرضه کرد و اگر مجموعه گجتهای متنوع این شرکت در سال ۲۰۱۹ را به حساب آوریم، در این سال بسیار فعال بوده و شیائومی باید این روند را در سال ۲۰۲۰ هم ادامه دهد.
این شرکت که وارد دهمین سال فعالیت خود میشود، باید با رقبای بسیار قدرتمندی دست و پنجه نرم کند که برای گرفتن سهم بازار شیائومی در بازارهای کلیدی شمشیر را از رو بستهاند. در این مطلب در کنار مرور فعالیتهای شیائومی در سال ۲۰۱۹، بهصورت مختصر و مفید به استراتژیهای احتمالی شیائومی در سال ۲۰۲۰ نگاهی میاندازیم.
اعداد بزرگ اهداف مهم را ترسیم میکنند
شیائومی از جمله شرکتهایی است که همواره روند رو به رشدی دارد و در سال ۲۰۱۹ هم کاهش سرعت رشد این شرکت دیده نمیشود. در حالی که این شرکت در بازار مهم هند به ثبات مناسبی دست پیدا کرده و از سهم بازار ۲۶ درصدی بهره میبرد، در بازار اروپا توانسته بیشترین مقدار رشد را پشت سر بگذارد. بر اساس گزارش شرکت تحقیقاتی کانالیس، شیائومی پنجمین شرکت بزرگ سازنده گوشی در اروپا محسوب میشود. در سهماهه سوم ۲۰۱۹، این شرکت توانسته ۵.۵ میلیون گوشی را به فروش برساند و سهم بازار ۱۰.۵ درصدی را از آن خود کند. به همین خاطر، در این مدت در رتبه چهارم این بازار بعد از اپل قرار گرفته است.